Group Corporate Communication Specialist

Functieomschrijving

Zorgvuldige Communicatie in een internationale omgeving is een uitdaging. Dat vraagt enthousiasme, kennis, skills en doorzettingsvermogen. Heb jij dat….Let’s meet!


Wat ga je doen als Group Corporate Communicatie Specialist?

Als Corporate Communication Specialist krijg jij binnen dit bedrijf een cruciale rol in het stimuleren en realiseren van zorgvuldige interne & externe communicatie. Enerzijds ben je verantwoordelijk voor een kwalitatief, consistent & aansprekend intern en extern communicatiebeleid voor de BauWatch Group. Je zorgt ervoor dat alle medewerkers in de verschillende landen zich geïnformeerd en zich verbonden voelen met elkaar en met BauWatch. Anderzijds zorg je ervoor dat BauWatch haar onderscheidend vermogen op de juiste manier extern communiceert. Met jouw kennis en ervaring ben jij de expert en heb je direct impact op onze effectiviteit en performance. Je bent en voelt je onderdeel van de marketingorganisatie met internationale collega’s die net als jij doorbouwen aan het succes van BauWatch.


Op hoofdlijnen ben je verantwoordelijk voor:

  • Ontwikkelen van intern communicatiebeleid en dit uitrollen met de juiste middelen, kanalen en tools voor een goede interne communicatie op groeps- en landenniveau.
  • Zorgen voor alle communicatie-uitingen voor C-level management (van group naar alle landenorganisaties).
  • Zorgen voor communicatieadvies en support met betrekking tot nieuwe en lopende interne projecten en vraagstukken.
  • Ontwikkelen en bewaken van de communicatie huisstijl (incl. beheer instructies, sjablonen en templates) in nauwe samenwerking met het Group Marketingteam.
  • Zorgen voor een uniforme tone of voice in communicatie door ondersteunen, adviseren en trainen van collega’s en betrokken partners op dit vlak.
  • Bijdragen aan interne cultuurprogramma om kernwaarden en merkwaarden te implementeren in nauwe samenwerking met HR en CPO in het bijzonder.
  • Onderhouden en ontwikkelen van content en functionaliteiten van het Intranet, zorgdragen voor adoptieprogramma’s en trainingen voor gebruikers om het Intranet goed te laten gebruiken.
  • Aansturen van externe partijen (tekstschrijvers, dtp, fotografen, videoproducenten etc.).
  • Organiseren van (interne) evenementen en bijeenkomsten.
  • Beheren van het communicatiebudget.
  • Samenwerken en uitwisselen content en ideeën met (communicatie) collega’s uit de andere landen.
  • Verstevigen van BauWatch merk door ontwikkelen van PR beleid en bijbehorend Corporate Press Kit.
  • Bijdragen aan ontwikkeling beleid en implementatie op het gebied van employer branding in samenwerking met HR.
  • Ontwikkelen van gezamenlijke content en communicatie-campagnes in samenwerking met communicatieafdeling van aandeelhouder Haniel.
  • Initiëren, ontwikkelen en coördineren van consistente en kwalitatieve corporate (web) content.
  • Beheren van externe corporate kanalen.

Functievereisten

We vragen best veel van onze nieuwe Group Corporate Communicatie Specialist, maar dat schrikt je niet af. Integendeel, je rolt je mouwen op, neemt verantwoordelijkheid en gaat aan de slag. Omdat het hier geen gespreid bedje is, wordt het hard werken en daar krijg je energie van. Je wacht niet af maar neemt initiatief en regelt het. Je geeft zelf kleur en vorm aan deze rol en maakt van het BauWatch verhaal een succes story. Maar misschien wel het allerbelangrijkste is dat je een aanstekelijke energie hebt en daarmee zaken voor elkaar en mensen in beweging krijgt.


Verder denken wij dat je het volgende nodig hebt:

  • Een afgeronde HBO opleiding, bijvoorbeeld in de richting van media, communicatie of journalistiek of in bezit van recente NIMA Communicatie diploma’s.
  • Ervaring met het maken van aansprekende content: zelf teksten schrijven met oog voor toon en stijl. Ervaring met maken van video en/of audio is een sterke pre.
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Ruime ervaring op gebied van corporate communicatie & interne communicatie binnen de B2B (minimaal 5 jaar).
  • Ervaring met het implementeren en gebruiken van marketingbeheertools zoals CRM, CRM en ontwerpprogramma’s als Adobe Photoshop.
  • Organisatiesensitief, je weet wat er leeft binnen de organisatie en bent voor iedereen vindbaar en benaderbaar.
  • Creatief en energiek; altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om collega’s en klanten positief te verrassen.
  • Zelf-startend, goed kunnen plannen en organiseren, ervaring met projectmatig werken.
  • Geavanceerde advies-, communicatie-, onderhandelings-, overtuigings- en professionele presentatievaardigheden.
  • Bereid te reizen en ook op regelmatige basis in Duitsland te werken waar een deel van het team zit.


Dit kun je van ons verwachten:
Een leuke job bij een mooi succesvol bedrijf. Je mag een geheel nieuwe rol binnen BauWatch inrichten en vormen. Wij zijn ervan overtuigd dat we een gave uitdaging bieden, een rol die je kunt en mag invullen zoals jij dat voor ogen hebt en die het meest passend is bij een snelgroeiende organisatie. We werken bij BauWatch SAMEN, met een sterke focus op groei. Je werkt in een informele setting en krijgt veel vrijheid om je werk naar eigen inzicht te organiseren en uit te voeren.


Verder bieden wij je:

  • De intentie van een vast dienstverband. Wij binden graag goede mensen.
  • Een dynamisch en groeiend bedrijf met gedreven collega’s.
  • Een goed salaris.
  • Alle hulpmiddelen die je nodig hebt om succesvol te zijn.
  • 25 vakantiedagen.
  • Goed pensioen.


Waar ga je werken?

BauWatch is een jong, succesvol en groeiend bedrijf dat bouwplaats- en locatiebeveiliging verzorgt. Inmiddels zijn we marktleider in dit segment en breiden we ook internationaal uit. We zijn uniek omdat alles in eigen beheer wordt gedaan. Zo heeft BauWatch eigen meldkamers waar de alarmeringen binnenkomen en monteurs die de systemen plaatsen en servicen. Voortdurende innovatie is erg belangrijk en daarom vindt ontwikkeling en productie ook ‘in house’ plaats. We maken op dit moment een snelle groei door en zitten middenin een proces van verdere professionalisering en verbetering van onze dienstverlening.


Interesse?

Reageer dan snel.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Ruud Licht, Corporate Recruiter via 06-20172020.