Head of Marketing

Functieomschrijving


Ons verhaal vertellen is niet voor iedereen weggelegd. Dat vraagt enthousiasme, kennis, skills en doorzettingsvermogen. Heb jij dat….Let’s meet!



Wat ga je doen als Head of Marketing?

Als Head of Marketing krijg jij binnen dit bedrijf een cruciale rol in het realiseren van onze groeiambities. verantwoordelijk voor het optimaal presteren van het Marketingteam Nederland. Je stuurt het marketingteam aan en bent de drijvende kracht achter de implementatie en executie van de marketing- en communicatiestrategie van de BauWatch groep. Je faciliteert met je team Sales bij het gemakkelijker verkrijgen van meer business via lead-generatie programma’s, doorlopende aandacht voor merkzichtbaarheid en via het aanreiken van lokale klant- en marktinzichten om zo de beste klantbeleving te realiseren. Omdat online performance zo belangrijk is werkt dit profiel actief mee in de operatie en daarom betreft het hier zowel een strategisch, tactisch als operationele rol.


Op hoofdlijnen ben je verantwoordelijk voor:

  • Implementeren en managen van de (online) marketingstrategie gekoppeld aan doelstellingen van de Groep en de Nederlandse markt.
  • Sparringpartner en adviseur van de Marketing Director bij het vormgeven van de algehele marketingstrategie en doorvertaling naar de lokale markt.
  • Zorg dragen voor succesvolle leadgeneratie en zichtbaarheid merk binnen de in te zetten online en offline kanalen (inrichting, uitvoering, monitoring, bijsturing).
  • Het zelf ontwikkelen, implementeren, bijsturen en analyseren van digitale marketing campagnes voortkomend uit de commerciele kalender (merk- en leadgeneratie) i.s.m. (int.) collega’s.
  • Verantwoordelijk voor de juiste inzet van alle marketinginformatiesystemen, waaronder CMS, tooling voor e-mailmarketing & marketing automation, klantreview-tooling, social media beheer, web-analytics, Google Datastudio en online advertising systemen.
  • Aansturen van het Performance team bij het inzetten en verrijken van (klant)data zodat bereik van (potentiële) klanten gewaarborgd is.
  • (laten) Uitvoeren van lokaal klant-, trend- en marktonderzoek. Inzichten analyseren, delen en sturen op verbeterprogramma’s in de customer journey.
  • Bijdragen aan afdeling overstijgende projecten vanuit vak-expertise.
  • Doorlopend volgen van de ontwikkelingen op het (online) marketing vakgebied en proactief delen met overige (internationale) teamleden.
  • Onderhouden van relaties, aansturen van externe partners en bureaus.
  • Delen van best practices, proactief samenwerken aan realiseren van doelen met MT, Marketing Director en Marketing Performance Managers in andere landen waar BauWatch actief is.
  • Het opstellen van de jaarplannen en bijbehorende begrotingen en KPI’s in samenwerking met de Marketing Director van de Groep en voortgang rapporteren.
  • Leidinggeven aan het marketingteam waarbij de focus ligt op de klant, bouwen aan een sterk merk, optimalisering van processen en campagnes en stimulering van (int.) samenwerking.
  • In samenwerking met HR stimuleren en borgen van de merkbeleving onder (potentiële) medewerkers zodat iedereen waar het merk voor staat, interne communicatie en recruitment vlot verloopt.


Functievereisten

Wat wij van jou vragen:


We vragen best veel van onze nieuwe Head of Marketing, maar dat schrikt je niet af. Integendeel, je rolt je mouwen op, neemt verantwoordelijkheid en gaat aan de slag. Omdat het hier geen gespreid bedje is, wordt het hard werken en daar krijg je energie van. Je wacht niet af maar neemt initiatief en regelt het. Je geeft zelf kleur en vorm aan deze rol en maakt van het BouWatch verhaal een succes story. Maar misschien wel het allerbelangrijkste is dat je een aanstekelijke energie hebt en daarmee zaken voor elkaar en mensen in beweging krijgt.



Verder denken wij dat je het volgende nodig hebt:

  • HBO Denkniveau en een afgeronde opleiding op het gebied van Marketing of Bedrijfskunde of een actuele specialistische opleiding op online marketing vakgebied.
  • In het bezit van de recente Google Opleidingen en Certificaten, in staat Analytics in te zetten in de operatie en het zelfstandig bouwen van KPI dashboards in Google Datastudio.
  • Bewijsbare ervaring in het zelf ontwikkelen en implementeren van B2B campagnes, zowel merk- als leadgeneratie-gedreven.
  • Bewezen trackrecord op het gebied leadgeneratie, data-gedreven werken en conversie-optimalisatie.
  • Minimaal vijf jaar werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Ervaring met leidinggeven en motiveren van een team.
  • Ervaring met het implementeren en gebruiken van marketingbeheertools.
  • Ervaring in het aansturen van externe bureaus.
  • Ervaring met het analyseren en inzetten van diverse vormen van klantdata.
  • Uitstekende beheersing van Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Zelf-startend en uitstekende communicatieve en presentatievaardigheden.


Dit kun je van ons verwachten:
Een leuke job bij een mooi succesvol bedrijf. Je mag een geheel nieuwe rol binnen BouWatch inrichten en vormen. Wij zijn ervan overtuigd dat we een gave uitdaging bieden, een rol die je kunt en mag invullen zoals jij dat voor ogen hebt en die het meest passend is bij een snelgroeiende organisatie. We werken bij BouWatch SAMEN, met een sterke focus op groei. Je werkt in een informele sfeer en krijgt veel vrijheid om je werk naar eigen inzicht te organiseren en uit te voeren.


Verder bieden wij je:

  • De intentie van een vast dienstverband. Wij binden graag goede mensen
  • Een dynamisch en groeiend bedrijf met gedreven collega’s
  • Een goed salaris
  • Alle hulpmiddelen die je nodig hebt om succesvol te zijn
  • 25 vakantiedagen
  • Goed pensioen.


Waar ga je werken?

BouWatch is een jong, succesvol en groeiend bedrijf dat bouwplaats- en locatiebeveiliging verzorgt. Inmiddels zijn we marktleider in dit segment en breiden we ook internationaal uit. We zijn uniek omdat alles in eigen beheer wordt gedaan. Zo heeft BouWatch eigen meldkamers waar de alarmeringen binnenkomen en monteurs die de systemen plaatsen en servicen. Voortdurende innovatie is erg belangrijk en daarom vindt ontwikkeling en productie ook ‘in house’ plaats. We maken op dit moment een snelle groei door en zitten middenin een proces van verdere professionalisering en verbetering van onze dienstverlening.


Interesse?

Reageer dan snel.


Voor meer informatie kun je contact opnemen met Ruud Licht, Corporate Recruiter via 06-20172020.